İnşaat mühendisliği bölümü her türlü bina, baraj, havaalanı, köprü, yol, su kemerleri, liman, tünel, enerji istasyonları, demiryolu, hızlı tren projeleri, kanallar, boru hatları, kanalizasyon, su şebekesi vb. hizmet ve endüstri yapılarının planlanması, projelendirilmesi, yapımı ve denetimi ile ilgili eğitimi içermektedir. Öğrencilerin mezun olduklarında malzeme ve tekniği en iyi şekilde bir araya getirebilen, emniyet, ekonomi ve estetiği göz önünde bulundurarak mühendislik hizmeti verebilen mühendisler olmaları adına teknik bir eğitim hedeflenmektedir. Öğrenciler lisans eğitimlerinin ilk iki yılında, ağırlıklı olarak mühendislik eğitimleri için gerekli olan temel fen dersleri ile temel mühendislik derslerini alacaktır. Üçüncü ve dördüncü yıllarında ise inşaat mühendisliği eğitiminin yapı, mekanik, hidrolik, ulaştırma ve geoteknik anabilim dalları ile ilgili dersleriyle tanışacaktır. Böylece mesleki eğitimlerinde teknik seçmeli derslerle istedikleri alana yönelebilecek ve ayrıca mühendislik eğitimi dışında sosyal seçmeli derslerle de merak ettikleri konularda bilgilerini artırabilecektir.


Çalışma alanları: İnşaat mühendisleri; yapı, mekanik, hidrolik, ulaştırma ve geoteknik anabilim dalları kapsamındaki projelerde çalışabilirler.


Kabul ve Kayıt Koşulları: Türk Öğrenciler İçin: ÖSYM tarafından yapılan Yüksek Öğretim Sınavı (YKS)’na girmek gerekmektedir. Yabancı Uyruklu Öğrenciler İçin: Yabancı Öğrenci Sınavı (YÖS), Kastamonu Üniversitesi Yabancı Öğrenci Sınavı (KÜYÖS)’na girmek gerekmektedir. Ayrıca başka üniversitelerdeki Türk ve yabancı öğrenciler yatay ve dikey geçiş ile de kabul alabilirler.


Bölümün ileriye yönelik getireceği faydalar ve kazanımlar:
1. Ulusal ve uluslararası akredite edilebilen inşaat mühendisliği alanında lisans derecesine sahip olmak.
2. Analitik düşünerek mühendislik problemlerini kurgulayabilmek, çözebilmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulayabilmek.
3. İnşaat mühendisliği alanında yeterli bilgi birikimine sahip olmak ve bu bilgi birikimiyle deney tasarlayabilmek, deney yapabilmek, veri toplayabilmek, sonuçları analiz edebilmek ve yorumlayabilmek.
4. Proje yönetimi, şantiye tekniği ve iş güvenliği ile işçi sağlığı hakkında bilgi ve duyarlılık.
5. Temel mühendislik araçlarını kullanabilmek; istatistiksel analiz, bilgisayar modellemeleri ve tasarım için standart ve yönetmeliklerine hakim olabilmek.
6. Mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarına dair farkındalığa sahip olabilmek.
7. Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanabilmek.
8. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama etkin sunum yapabilme beceresi kazanabilmek.


Kariyer: İnşaat mühendisleri; her türlü bina, baraj, havaalanı, köprü, yol, su kemerleri, liman, tünel, enerji istasyonları, demiryolu, hızlı tren projeleri, kanallar, boru hatları, kanalizasyon, su şebekesi vb. hizmet ve endüstri yapılarının planlanması, projelendirilmesi, yapımı ve denetimi ile ilgili kamu ve özel kurumlarda tasarımcı veya şantiyeci olarak görev alabilirler. Kendi işyerlerini kurabilirler. İnşaat firmalarıyla birlikte yurtdışında çalışabilirler. Ayrıca Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Karayolları Genel Müdürlüğü, Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü, Devlet Demiryolları, belediyelerde, İl Özel İdare Müdürlükleri gibi tüm kamu kurum ve kuruluşlarında da inşaat mühendisi olarak çalışabilirler.


Lisansüstü Eğitim: Fakültemizde lisansüstü eğitimin başlamasi için gerekli çalışmalar yapılmaktadır.


Misyon: Fen bilimleri ve mühendislik bilimlerinin sentezi ile Ülkemizin, insanımızın ve insanlığın ihtiyaçları doğrultusunda bilgi ve özgüveni ile inşaat mühendisliği sistemlerini tasarlayan, çözümleyen ve uygulayabilen, sonuçları değerlendirip yorumlayan, sorumluluk alabilen, mesleki ve etik değerlere saygılı, çevre bilincine sahip, öğrenmeyi, araştırmayı ve paylaşmayı ilke edinip sürdüren mühendisler yetiştiren, kendisi ve çevresi ile barışık sosyal yönü güçlü, sanayi ile bütünleşmiş, toplum yararına bilgi üretebilecek düzeyde öğrenci yetiştiren bir bölüm olmaktır.


Vizyon: Bilim ve tekniği ülkemiz ve insanlık yararına dönüştürmeyi hedefleyen, düşünmeyi, öğrenmeyi, araştırmayı, sorgulamayı bilen, uluslararası alanda yarışabilecek nitelikte, çağdaş bilgilerle donanımlı, ulusal ve evrensel kültüre ve liderlik özelliğine sahip İnşaat Mühendisi yetiştiren ve aynı zamanda üst düzeyde araştırma yapabilen ve bilime katkıda bulunan bir bölüm olmaktır.